Programowanie - od czego zacząć? iOS?

Jeśli umiesz programować coś więcej niż pralkę automatyczną i telewizor to ten dział jest dla Ciebie. Pochwal się swoimi stronami internetowymi lub aplikacjami i skryptami.
marcin_
Raczkujący
Raczkujący
Znak zodiaku: Wodnik
Kontakt:

Programowanie - od czego zacząć? iOS?

Post autor: marcin_ » 29 lipca 2012, 14:33

Witam.

W przyszłości chciałbym pisać programy na iOS.
Na tą chwilę jestem kompletnie zielony, miałem troszkę Pascala w szkole ale to było dawno i już prawie nic z tego nie pamiętam. Od czego powinienem zacząć? Xcode + programy na iOS czy może na początek coś łatwiejszego żeby zrozumieć podstawy... Java? Python?

Czekam na propozycje
Pozdrawiam
Asus 1215N + Debian + Windows 7

Awatar użytkownika
vash
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Programowanie - od czego zacząć? iOS?

Post autor: vash » 29 lipca 2012, 15:12

Dlaczego chciałbyś pisać programy na iOS ?

marcin_
Raczkujący
Raczkujący
Kontakt:

Post autor: marcin_ » 29 lipca 2012, 15:44

Moim zdaniem jest to przyszłościowe...
(Aktualnie jestem w Londynie i jak wsiadam do zatłoczonego pociągu i widzę że 95% osób bawi się iPhonami i iPadami to wydaje mi się że pisanie aplikacji na te urządzenia nie było by złym pomysłem).

Nie jest to może tanie bo trzeba by było kupić macbooka (podstawowy używany model ok ?300) później konto na Apple $99 na rok... Zastanawiam się czy nie warto zainwestować

Awatar użytkownika
BoBsoN
Bywalec
Bywalec
Kontakt:

Post autor: BoBsoN » 29 lipca 2012, 20:32

Nastawianie się na jeden rynek - i to taki, który ma dużo gorsze wyniki wzrostu niż Android - nie jest dobrym pomysłem.
Jak nic nie potrafisz, to te 99$ imo strata są. Najpierw ogarnij programowanie w C++.
Jakże mógłbym nie mieć władzy? mienie władzy jest obowiązkiem króla!... tak więc zamilcz.

marcin_
Raczkujący
Raczkujący
Kontakt:

Post autor: marcin_ » 29 lipca 2012, 21:21